Bursalı firmaların küresel ticaretten daha fazla pay alabilmeleri amacıyla projelerini sürdüren Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), bebe çocuk konfeksiyonu sektörüne yönelik ikinci UR-GE projesinin de ihtiyaç analizini tamamlayarak sektöre liderlik etmeye devam ediyor.
Ekonomi Bakanlığı tarafından UR-GE destekleri kapsamına alınmış 10 UR-GE projesiyle oda ve borsalar arasında en fazla proje gerçekleştiren kurum konumunda olan BTSO, küresel rekabette üyelerine rehberlik etmeyi sürdürüyor. BTSO Altıparmak Hizmet Binası’nda gerçekleştirilen İkinci Bebe Çocuk UR-GE Projesinin ihtiyaç analizi sonuç değerlendirme toplantısına BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş ve projede yer alan firmaların temsilcileri katıldı. Toplantıda ihtiyaç analizinin sonuçları ve projenin yol haritasına ilişkin firmalara bilgi verildi.
“BİRİNCİ UR-GE BÜYÜK BİR AVANTAJ”
BTSO Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsmail Kuş, ilk UR-GE’de yakalanan başarının sektörü heyecanlandırdığını ve firmalardan gelen yoğun talepler üzerine ikinci projeyi başlattıklarını söyledi. Sektörün kalkınmasına sağladıkları katkıyı, ikinci UR-GE projesiyle güçlendirerek devam ettirmeyi hedeflediklerini belirten Kuş, “UR-GE projelerimiz arasında faaliyetlerine başlayan ilk projemiz birinci bebe çocuk UR-GE’siydi. İkinci projede yer alan firmalarımızın hızlı bir biçimde ilerleyebilmeleri için bu büyük bir avantaj. İlk projede edindiğimiz tecrübeler şu anki projemizde bizlere yol gösterecek.” diye konuştu.
Sektör için yapılması gereken ne varsa BTSO olarak hayata geçirdiklerini vurgulayan Başkan Yardımcısı Kuş, ihracat noktasında firmaların tanıtım ve pazarlama faaliyetlerine ağırlık vermeleri gerektiğini söyledi. Kaliteli ürünler üretiyor olmanın uluslararası rekabette yeterli olmadığını dile getiren Kuş, “Ürünleriniz ne kadar kaliteli olursa olsun bunun tanıtımını yapmazsanız, satamazsınız. Firmalarımızın markalaşmaları ve tanıtım faaliyetlerine ağırlık vermeleri gerekiyor. UR-GE projemizle fuarlara katılıp, Bursa’yı dünyada tanıtmayı ve uluslararası pazarlarda var olmayı amaçlıyoruz. Bununla da yetinmeyip dünyadaki gelişmeleri Bursa’ya taşıyacak ve yurt dışındaki alıcıları şehrimize getirmeyi sürdüreceğiz.” ifadelerini kullandı.
İLK EĞİTİM STRATEJİK SATIŞ VE PAZARLAMA
38 firmanın yer aldığı, en önemli faaliyetlerden olan ihtiyaç analizinin tamamlanıp çıktılarının firmalarla paylaşıldığı proje 3 yıl sürecek. Eğitim faaliyetleriyle başlayacak projede firmalar ilk olarak Aralık ayının başında ‘Stratejik Satış Pazarlama Eğitimleri’ne katılacak. 10-14 Ocak 2017 tarihlerinde düzenlenecek olan Junioshow Fuarı kapsamında ilk alım heyeti etkinliğinin gerçekleştirileceği projede ayrıca proje üyeleri tarafından belirlenecek 10 yurt dışı fuarına katılım sağlanacak.
|