Bursa Ticaret ve Sanayi Odası öncülüğünde Ekonomi Bakanlığı destekleriyle çalışmalarını sürdüren Tekstil ve Gıda Sektörü Uluslararası Rekabetçiliği Geliştirme Projesi kapsamında sektör temsilcilerini bilinçlendiren ve yeni ufuklar kazandıran eğitimler devam ediyor.
Türkiye’nin en fazla Ur-Ge Projesi yürüten kurumlarından birisi olan BTSO, tekstil ve gıda sektörünün rekabetçiliğini geliştiren faaliyetlerini sürdürüyor. Food Point – BURTEX Ur-Ge Projesi kapsamında 23 Eylül ve 30 Eylül tarihlerinde tarihinde firmalara yönelik Eğitmen Recep Heptaş tarafından ‘Pazar Araştırması ve Planlaması Eğitimi’ programı düzenlendi. Eğitimlerin amacı,
şirketlerin hedeflediği pazarlara giriş aşamasında bilmesi gereken stratejileri konusunda bilinçlendiriliyor. Bu eğitim ile firmaların ihracatta sürdürülebilir başarıyı yakalamaları adına; rakip analizi, dış ticaret kanalları, müşteri arama/bulma, müşteri analizi, elektronik ticaret vb. konularında bilgi ve becerilerini geliştirmeleri hedeflenior.
İhracat yapmak ya da yapmaya başlamak her şirket için yeni bir ilerleme aşamasıdır. Yurt içi pazara ilaveten yurt dışı pazarlara yönelmek yepyeni yetenekleri gerektirir. Hiper rekabet ortamındaki dünyamızda dış ticaret alanında ürün bazında Hedef pazarların tespiti ilk yapılması gereken faaliyettir. Seçilen hedef pazarın karlı ve kolay girilebilecek bir pazar olması gerekir. Bu pazarın uzun dönemli ihracat yapılabilir bir pazar olması önemlidir.
Stratejik kararlar alırken faaliyet gösterilen veya gösterilecek pazarı doğru değerlendirmiş olmak en önemli ön koşullardan biridir. Rekabetin ve rakiplerden daha iyi performans göstermenin anahtarı, öne çıkan büyüme alanlarını ve pazar trendlerini iyi anlayabilmektir. Başarılı bir iş stratejisi geliştirmek; işin, piyasanın ve müşterilerin kapsamlı bir şekilde anlaşılmasını gerektirmektedir. Faaliyet ile, şirketlerin hedeflediği pazarlara giriş aşamasında bilmesi gereken stratejilerin öğrenilmesi hedeflenmektedir. |