Logo
En
Bursa Büyürse Türkiye Büyür
Tüketiciye Yansıyacak Yüksek Poşet Ücreti Hem Vatandaşı Hem De Sektörü Olumsuz Etkiler

Tüketiciye Yansıyacak Yüksek Poşet Ücreti Hem Vatandaşı Hem De Sektörü Olumsuz Etkiler

Market poşetlerinin ücretlendirilmesi yasasıyla ilgili olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Çevre Yönetimi Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen Plastik Poşet Komisyonu Toplantısı’nda konuşan BTSO Meclis Üyesi Kağan Yeşil, “Plastik poşetlerin kullanımını azaltmak amacıyla tüketiciye yüksek ücret karşılığı verilmesi hem tüketiciyi hem de sektörü olumsuz etkiler” dedi.

 

1 Ocak 2019 tarihinden itibaren yürürlüğe girecek market poşetlerinin ücretlendirilmesi ile ilgili yasayla ilgili yol haritasının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilen Plastik Poşet Komisyonu toplantısı bakanlık yetkililerinin yanı sıra plastik ve ambalaj sektörünü temsilen BTSO Meclis Üyesi Kağan Yeşil ile birlikte perakende ve ambalaj sektörünü temsil eden STK temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirildi.

 

Toplantıda ana gündem maddesi olarak poşet kullanımının azaltılması amacıyla caydırıcı bir taban ücret ile satılması konusunun ele alındığını dile getiren BTSO Meclis Üyesi Kağan Yeşil, “Bakanlık tarafından Eylül 2018’de ücretlendirme çalışması neticelendirilecek. Perakende sektör temsilcileri, tüketici ile karşı karşıya kalınmaması için Bakanlık tarafından bilinçlendirme çalışması yapılması hususuna vurgu yapmaktadır. Poşetlerin barkodlanarak satılması sonrasında; piyasaya sunulan poşet miktarı bakanlığın “Ambalaj Bilgi Sistemi”ne tonaja göre beyan edilecek ve yetkilendirilmiş kuruluşlara ciddi bertaraf ücreti ödenmesi söz konusu olacak” dedi.

 

TÜKETİCİYE YANSITILACAK YÜKSEK POŞET ÜCRETİNİ DOĞRU BULMUYORUZ

BTSO Meclis Üyesi Kağan Yeşil, komisyon toplantısında Türk plastik ve ambalaj sektörünün hassasiyetlerini şu şekilde dile getirdi:

 “Türk plastik ve ambalaj sektörü yıllık 500 milyon dolar üretim değeri, 200 milyon dolar ihracat fazlası ile Avrupa’nın ikinci, dünyanın ise altıncı büyük üreticisi konumundadır. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de plastiği hayatımızdan çıkaramayız. Fakat doğru ve bilinçli kullanmayı öğrenebiliriz. Komisyon, tüketicinin bilinçlenmesi amacıyla kamu spotları hazırlanması noktasında bir çevre fonu oluşturulmasını öneriyor. Halkımızın plastik ambalajları doğru kullanmasıyla ilgili bilinçlendirme çalışması yapılması fikrine elbette katılıyoruz. Fakat burada en önemli nokta tüketiciden poşet başına alınacak yüksek rakam. Plastik ve ambalaj sektörü temsilcileri olarak; tüketiciden poşet başına alınacak 20 kuruş gibi bir ücreti biz yüksek buluyoruz. Üreticiden ortalama 7 kuruş ile çıkan poşetin 20 kuruş olarak tüketiciye yansıtılmasını düşüncesini doğru bulmuyoruz.  Çevre fonuna aktarılacak rakam poşet başına 10 kuruştan daha fazla ediyor. Bu da ağırlıklı olarak tüketiciye büyük bir maddi yük getirecekken, büyümekte olan Türk plastik ve ambalaj sektörüne de ciddi zararlar verecektir.”

 

“ÜLKE GENELİNDE GERİ DÖNÜŞÜM BİLİNCİ OLUŞTURULMALI”

Türkiye’de plastik poşet tüketiminin doğru kullanımı ve azaltılması kadar geri dönüşüm atıklarının değerlendirilmesinin de büyük önem taşıdığını dile getiren Yeşil, “Türkiye’de her yıl 30 milyon ton civarında atık üretiliyor. Bu atıkların yüzde 20’sini ambalaj atıkları oluşturuyor. Türkiye’de atıkları geri dönüşümü noktasında başarılı çalışmalar başlatıldı. Fakat yeterli değil. Türkiye’nin geri dönüşüm alt yapısı oluşturulması gerekiyor. Hem çevrecilik hem de atıkların ülke ekonomisine kazandırılması noktasında bu çalışmaları büyük bir titizlikle sürdürmeliyiz. Bu da ancak Bakanlık nezdinde tüm yerel yöneticileri ve STK’ları kapsayacak bir çalışma ile olur. PAGEV öncülüğünde ‘Geri Dönüştürülen Plastik Ekonomiye Güç Katar’ sloganı ile bir çalışma başlatıldı. Plastik poşetler geri kazanılıp tekrar kullanıldığında; plastiklerin hammadde kaynakları korunur, plastik üretiminde enerji tüketimi azalır, depolama alanlarının ömrü uzar, yeni iş alanları oluşur ve atıkların enerjiye dönüşümü artar. Ülke genelinde ciddi geri dönüşüm bilinci ve sistemi oluşturmaya odaklanmamız gerekiyor”

 

 

 

| 12.07.2018 |

Haberler

BUTEKOM Tarafından Yürütülen BUTEXCOMP Projesi Tamamlandı
Genç Girişimciler Bursa Business School’da Buluştu
Bursa Textile Show Fuarı 40’a Yakın Ülkeden İş Profesyonelini Ağırladı
Kırgızistan İş Dünyası İşbirliği İçin Bursa’da
Tekstil Sektörünün Gücü Bursa Textile Show’da Dünyaya Sergileniyor
BTSO, Litvanya’ya Düzenlenen En Büyük Ticaret Heyeti Programına İmza Attı
BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay Litvanya Parlamentosunda Konuştu
“Güvenilir Gıda Tüketelim, Sağlıklı Beslenelim, İsrafı Önleyelim” Projesi Başladı
“Gelecekte Uzaya İmza Atacak Gençlerimizi Mutlaka GUHEM’e Bekliyorum”
BTSO TAM’da Akreditasyon Eğitimleri Başladı
Ev Tekstili Sektörü HOMETEX Fuarı’na Odaklandı
Yeni Nesil Araç Teknolojileri İçin BTSO’dan ‘Mükemmel’ Adım
Bursalı Tekstilciler Paris Seferinden Umutlu Döndü

Duyurular

Menşe, Telafi Edici Vergi, Pan Avrupa, Pan Avrupa Akdeniz Menşe Kümülasyonu Eğitimi
23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı sebebiyle Dış Ticaret Müdürlüğü çalışma programı
Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü Soru Formu
Avrupa girişimciliği teşvik ödülleri 2024
Suudi Arabistan Hk.
1831 Yeşil İnovasyon Teknoloji Mentörlük Programı Bilgilendirme Toplantısı
Hızlı Erişim
  • Kayıtlı Üyeler
  • Üfe Tüfe Oranları
  • Ülke Raporları
  • Üye Borç Sorgulama ve Ödeme
  • Yayınlar
  • Etkinlik Takvimi
  • Sektörel Rapor
  • 2023 - 2024 Yılı Burs Sonuçları
    Aidat Borcu Ödeme ve Sorgulama
    Oda Sicil ve Üye İlişkileri Müdürlüğü Belge Talebi
    Medos
    BTSO Biz
    BTSO Küresel Fuar Acentesi
    BTSO Akademi
    BTSOMESYEB
    BUTGEM Eğitim Merkezi BTSO Mutfak Akademi
    Bilgi Güncelleme Formu
    Üye Memnuniyet Anketi
    Etkinlik Takvimi
    P.tesi
    Salı
    Çar.
    Per.
    Cuma
    C.tesi
    Paz.
    | Tüm Etkinlikler |
    BTSO Ekonomi
    Akredite Logo AB Bilgi Merkezi
    Avrupa İşletmeler Ağı Türkiye – AB İş Dünyası Diyaloğu Hibe Programı