Logo
En
Bursa Büyürse Türkiye Büyür



Yerli Otomobili Üretmeye Aday Girişimcimizin Yeri Hazır


BUGÜN HEM BURSAMIZ HEM DE ÜLKEMİZ İÇİN GÜNÜMÜZDE VE GELECEKTE KALKINMAMIZIN LOKOMOTİFİ KONUMUNDA OLAN OTOMOTİV SEKTÖRÜ VE YERLİ OTO İLE İLGİLİ BTSO’NUN YAKLAŞIMINI VE DÜŞÜNCELERİMİ SİZLERLE PAYLAŞACAĞIM TOPLANTIMIZA HEPİNİZ HOŞGELDİNİZ.

BİLDİĞİNİZ GİBİ OTOMOTİV SEKTÖRÜ, BURSA VE ÜLKE EKONOMİMİZ AÇISINDAN GEREK ÜRETİM KABİLİYETİ, GEREKSE DE İSTİHDAM VE İHRACAT DEĞERİYLE STRATEJİK BİR ÖNEME SAHİPTİR.

SEKTÖRÜMÜZ, 2014 YILINDA 157 MİLYAR DOLARLIK CUMHURİYET TARİHİMİZİN İHRACAT REKORUNA 22 MİLYAR DOLAR İLE EN BÜYÜK KATKIYI SAĞLADI.

BU YIL DA EKONOMİDEKİ İSTİKRARSIZLIĞA VE İHRACATTAKİ GERİLEMEYE RAĞMEN OTOMOTİV SEKTÖRÜMÜZ İHRACATTA TARİHİ BİR REKOR KIRMAYA HAZIRLANIYOR.

BURSA İŞ DÜNYASI OLARAK; KENTİMİZİ DÜNYANIN LİDER ŞEHİRLERİ ARASINDA KURGULARKEN VE SANAYİDEKİ DÖNÜŞÜMÜN ADIMLARINI ATARKEN, DÜNYANIN EN BÜYÜK EKONOMİLERİNİ DE YAKINDAN İNCELEDİK.

DÜNYANIN EN BÜYÜK 10 EKONOMİSİNİN AYNI ZAMANDA OTOMOTİV SEKTÖRÜNÜ ELİNDE BULUNDURAN İLK 10 ÜLKE OLDUĞUNU DA GÖRÜYORUZ.

VE HER FIRSATTA ALTINI ÇİZEREK BERLİRTİYORUZ; BİR ÜLKEDE OTOMOTİV VARSA, O ÜLKEDE SAVUNMA SANAYİ POTANSİYELİ VARDIR.

BİR ÜLKEDE OTOMOTİV VARSA, O ÜLKEDE UZAY VE HAVACILIK SEKTÖRLERİ VARDIR…

OTOMOTİV ÜRETİM KABİLİYETİNİZ VARSA, YÜKSEK TEKNOLOJİ GEREKTİREN VE STRATEJİK ÖNEME SAHİP OLAN TÜM SEKTÖRLERDE OLABİLİRSİNİZ DEMEKTİR.

ÇÜNKÜ OTOMOTİV SEKTÖRÜ İMALAT SEKTÖRÜMÜZÜN LOKOMOTİFİDİR.

TÜRKİYE OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ ANA VE YAN SANAYİ TECRÜBESİNİ 1970’Lİ YILLARDAN İTİBAREN KAZANMAYA BAŞLADI.

BUNA RAĞMEN GERİDE KALAN YARIM ASRA YAKIN BİR SÜREÇTE AVRUPA’NIN OTOBÜS ÜRETİMİNDE TARTIŞMASIZ LİDER OLAN, HAFİF VE AĞIR ARAÇ İLE OTOMOBİL ÜRETİMİNDE AVRUPA İKİNCİLİĞİNE YÜKSELEN BİR MERKEZ HALİNE GELMEYİ BAŞARDIK. 

OTOMOTİV SEKTÖRÜMÜZ, BUGÜN DÜNYANIN EN ÖNEMLİ MARKALARINA ÜRETİM YAPAN VE 196 ÜLKEYE İHRACAT GERÇEKLEŞTİREN BİR GÜCE ULAŞTI.

SEKTÖRDE TÜM BU BAŞARILARIMIZA RAĞMEN, FİYATTA REKABET AVANTAJINI KAYBETME RİSKİ, FİRMALARIMIZIN VE SEKTÖRÜMÜZÜN ÖNÜNDE BİR TEHDİT OLARAK DURUYOR.

HEP BİRLİKTE KENDİMİZE ŞU SORUYU SORMALIYIZ;

‘BİZ DE BAŞARABİLİRİZ’ DİYECEK MİYİZ,

YOKSA KADERİMİZE RAZI OLUP, BAŞKALARININ KURDUĞU OYUNUN PARÇASI OLMAYA DEVAM MI EDECEĞİZ?

SANAYİ DEVRİMİNİ ISKALAMAMIZA RAĞMEN 50 YIL ÖNCE OTOMOTİV SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİNE OLAN İNANÇLA ÖNCE DEVRİM İLE SONRA DA ANADOL İLE ŞANSIMIZI DENEDİK.

MAALESEF SONUNU GETİREMEDİK.

OYSA SOSYO–EKONOMİK GÖSTERGELER AÇISINDAN 60’LI YILLARDA TÜRKİYE’NİN GERİSİNDE BULUNAN GÜNEY KORE, BUGÜN TARTIŞTIĞIMIZ YÖNTEMLERLE HYUNDAİ VE KİA GİBİ MARKALARINI DÜNYAYAYA ARMAĞAN ETTİ.

BUGÜNÜN DÜNYA DEVİ HYUNDAİ, 40 YIL ÖNCE İLK MİLLİ OTOMOBİLİNİ FARKLI ÜLKELERDEN ALDIĞI PARÇALARLA OLUŞTURDU.

HYUNDAİ, 1975 YILINDA İLK PLATFORMUNU FORD’DAN ALARAK YOLA ÇIKTI.

PROTON DA ÜRETİME İLK ADIMINI 1985 YILINDA MITSUBISHI’NİN TEKNOLOJİSİNİ KULLANARAK ATMIŞTI.

MAALESEF TÜRKİYE’DE DE BAŞTA DEVRİM VE ANADOL MACERALARIMIZDA OLDUĞU GİBİ ÜLKEMİZİ BİR ÜST LIGE TAŞIYACAK TÜM PROJELERİN VE GİRİŞİMLERİN KÜÇÜMSENDİĞİNİ VE YOĞUN ELEŞTİRİLER ALDIĞINI GÖRÜYORUZ.

GÜNEY KORE’NİN YARIM ASIR ÖNCE YOLA ÇIKAN MARKALARI BUGÜN DÜNYANIN TÜM PAZARLARINDA MİLYONLARCA DOLAR ÖDENEREK İTHAL EDİLİYOR.

ONLAR NASIL İNANDI VE BAŞARDIYSA BİZ DE İNANACAĞIZ VE BAŞARACAĞIZ.

GANDHİ’NİN DE DEDİĞİ GİBİ;

ÖNCE SENİ GÖRMEZLER,

SONRA ALAY EDERLER,

SONRA SENİNLE SAVAŞIRLAR,

AMA SONUNDA KAZANAN SEN OLURSUN.

DEĞERLİ ARKADAŞLAR,

OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE ÜLKEMİZ ADINA BUGÜN TARİHİ BİR FIRSAT DAHA YAKALADIK. YERLİ OTOMOBİL ÜRETİMİ HEDEFİ DOĞRULTUSUNDA; BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANIMIZ SAYIN FİKRİ IŞIK’IN LİDERLİĞİNDE BAKANLIĞIMIZIN ÇALIŞMALARI İLE İLK PROTOTİP ORTAYA ÇIKTI.

BURSA İŞ DÜNYASI OLARAK YERLİ OTOMOBİLİMİZİ ÜRETME NOKTASINDA İLK GÜNDEN İTİBAREN VERMİŞ OLDUĞUMUZ DESTEĞİ AYNI İNANÇ VE KARARLILIKLA BUGÜN DE SÜRDÜRÜYORUZ.

BEN BU NOKTADA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKANIMIZ SAYIN FİKRİ IŞIK BAŞTA OLMAK ÜZERE, PROJENİN ORTAYA ÇIKMASINDA EMEĞİ GEÇEN TÜM KİŞİ VE KURUMLARI KUTLUYOR, ŞAHSIM VE İŞ DÜNYAMIZ ADINA ŞÜKRANLARIMI SUNUYORUM.

GEREK YERLİ UÇAK GEREK YERLİ OTOMOBİL ÜRETİMİ KONUSUNDA İZLENEN METODUN DOĞRU OLDUĞUNA İNANIYORUZ.

EN YÜKSEK ÜRETİM KABİLİYETİNE SAHİP ÜLKELERDEN BİRİ OLAN ÇİN’İN, GLOBAL ARENADA YÜKSEK TEKNOLOJİLİ ÜRETİME GEÇEBİLME VE KATMA DEĞERLİ DAHA REKABETÇİ BİR GÜCE ULAŞMAK ADINA FARKLI SEKTÖRLERDE YÜKSEK TEKNOLOJİ BAŞTA OLMAK ÜZERE DÜNYA MARKALARINI SATIN ALMA STRATEJİSİ DE DİKKAT ÇEKİCİ BİR ÖRNEKTİR.

 REKABETİN HIZLA BİRLİKTE ANILDIĞI GÜNÜMÜZDE, DEĞİL 1 YIL; 1 GÜN BİLE KAYBETMEYE TAHAMMÜLÜMÜZ YOK.

OTOMOTİV GİBİ STRATEJİK BİR SEKTÖRDE YERLİ OTOMOBİL SÜRECİNE ÖZGÜN TASARIMLA BAŞLAMAK İÇİN 7-8 YIL GİBİ BİR SÜREYE İHTİYAÇ VAR.

ŞİMDİYE KADAR YİTİRİLEN ZAMANI TELAFİ ETMEK İÇİN HER ŞEYİ SIFIRDAN TASARIMLAYIP GELİŞTİRMEK YENİ BİR ZAMAN KAYBI DOĞURUR.

OYSA TEKNOLOJİYE ÜST SEVİYEDEN GİRİP KRİTİK VE EKSİK OLAN ALANLARDA YETKİN FİRMALARDAN TEKNOLOJİ TRANSFERİ YAPIP KENDİ İNİSİYATİFİMİZ ALTINDA ÜRETMEK EN AKILCI YOLDUR.

BU DURUM YERLİ OTOMOBİL KAVRAMINA TERS DEĞİLDİR.

ANCAK; YERLİ ÜRETİMİN YANINDA ARAÇ TASARIMINDA DA KATKIMIZIN OLMASI, YERLİ OTOMOBİL KAVRAMINI DAHA DA GÜÇLENDİRİR.

BU BAĞLAMDA, OLUŞTURULACAK YERLİ OTOMOBİL PLATFORMU ARACILIĞI İLE TÜRK AR-GE FİRMALARI DA SÜRECE AKTİF OLARAK DÂHİL EDİLECEKTİR.

YERLİ OTOMOBİL PLATFORMU’NDA YAPILACAK ÇALIŞMALARLA;

GÖRSEL, ELEKTRİK VE MEKANİK SİSTEM TASARIMLARI YURT DIŞINDA GELİŞTİRİLEN KONSEPTİN YANI SIRA, GELİŞTİRİLECEK DİĞER MODELLERDE YERLİLİK ORANI DA ARTTIRILACAKTIR.

İMALAT AŞAMASINA GEÇMEDEN ÖNCE, ÜLKEMİZDEKİ ÖZEL SEKTÖR OTOMOTİV TASARIM POTANSİYELİ MARİFETİYLE, TÜRKİYE’MİZİN İMZASINI TAŞIYAN BİR MARKA OLUŞTURABİLİRİZ.

ŞUNU DA BELİRTMEK İSTİYORUM Kİ; İMALAT SANAYİİNDE ÜLKE SINIRLARI KALKTI. DÜNYADA ARTIK YÜZDE 100 BİR ÜLKENİN MALI DİYE TANIMLAMA YAPMAK ZOR.

ÖRNEĞİN; BOEİNG 777 UÇAĞI 17 FARKLI ÜLKEDEKİ 900'Ü AŞKIN TEDARİKÇİDEN ALINAN 3 MİLYON PARÇANIN MONTAJI İLE ORTAYA ÇIKMAKTADIR. AMA ABD PATENTİ İLE ÜRETİLİYOR VE SATILIYOR.

İNŞALLAH YERLİ OTOMOBİLİMİZ, ÖZEL SEKTÖRÜMÜZÜN DE KATKISIYLA, TIPKI DÜNYANIN DEV MARKALARININ İZLEDİĞİ YOL GİBİ BİR YERDEN BAŞLADIKTAN SONRA ÖZGÜN MODEL VE TARZIYLA DA TAKDİR KAZANACAKTIR.

YETER Kİ İNANALIM VE SAHİP ÇIKALIM.

YERLİ OTOMOBİLİMİZİN YOLUNU AÇALIM VE BU İŞE YATIRIM YAPACAK GİRİŞİMCİLERİMİZİ CESARETLENDİRELİM. 

SEKTÖRDE SAHİP OLDUĞUMUZ ALTYAPI VE GÜÇLÜ POTANSİYELİMİZ İLE BAŞKASININ KURGULADIĞI OYUNUN PARÇASI OLMAK YERİNE ARTIK OYUNUN KURALLARINI BİZ BELİRLEYELİM.

DEĞERLİ BASIN MENSUPLARI.

HEPİMİZİN BİLDİĞİ GİBİ TÜRKİYE EKONOMİSİNİN LOKOMOTİF KENTİ BURSA, OTOMOTİV SEKTÖRÜNÜN DE MERKEZİ KONUMUNDADIR.

OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE TOPLAM İHRACATIN NERDEYSE YARISINI BURSA GERÇEKLEŞTİRMEKTEDİR.

AVRUPA’NIN EN İYİ OTOMOTİV TEST MERKEZİ’Nİ DE BİLDİĞİNİZ GİBİ BURSA’MIZA KURUYORUZ.

İNŞALLAH İLK YERLİ OTOMOBİLİMİZ YENİŞEHİR’DE KURDUĞUMUZ MERKEZDE TEST EDİLECEK.

BURSA BU POTANSİYELİ İLE; GELİŞMİŞ İMALAT ALTYAPISINI VE YAN SANAYİSİNİ İLERİ TEKNOLOJİYE UYARLAYARAK TÜRKİYE’NİN MİLLİ OTOMOBİL ÜRETİMİNDE EN ÖNEMLİ AKTÖR OLMAYA ADAYDIR.

YERLİ OTOMOBİL ÜRETİLECEKSE; BUNA EN LAYIK MERKEZ, BİLGİSİ, TECRÜBESİ VE GÜCÜYLE BURSA’DIR.

İLK TÜRK OTOMOBİL FABRİKASININ KURULDUĞU BURSA’MIZ, MİLLİ OTOMOBİLİMİZE DE ÜRETİM MERKEZİ OLMAYA HAZIRDIR.

15-20 MİLYAR DOLARLIK BİR YATIRIM POTANSİYELİ TAŞIYAN VE BURSA’MIZIN GELECEK 50 YILININ VİZYONUNU OLUŞTURAN TEKNOSAB PROJEMİZ; LİMAN, DEMİRYOLU VE KARAYOLU ENTEGRASYONU, LOJİSTİK KÖYÜ VE MODERN ALTYAPISI İLE YERLİ OTOMOBİL YATIRIMI İÇİN ÇOK BÜYÜK AVANTAJLAR SUNUYOR.

BEN BU NOKTADA; YERLİ OTOMOBİLİ ÜRETMEYE ADAY GİRİŞİMCİMİZE TEKNOSAB’DA YERİNİN HAZIR OLDUĞUNUDA BELİRTMEK İSTİYORUM.

EN GEÇ 2020 YILINDA YOLA ÇIKMASINI BEKLEDİĞİMİZ ARACIMIZIN İLK SİPARİŞİNİ VEREREK, BTSO OLARAK … ADET YERLİ OTOMOBİLİMİZDEN ALMAYI DA ŞİMDİDENTAHHÜT EDİYORUZ.

ZATEN TÜRKİYE’DE EN ÇOK OTOMOBİLİN BULUNDUĞU 5. KENT OLAN BURSA, ÜRETİLECEK YERLİ OTOMOBİLİMİZİN DE EN BÜYÜK ALICISI OLACAK ŞEHİRDİR.

BİZLER ÜRETİMDE, İHRACATTA VE İSTİHDAMDA KENTİMİZE VE ÜLKEMİZE BÜYÜK KATKI SAĞLAYAN OTOMOTİV SANAYİ KURULUŞLARIMIZI DA KENDİ MARKALARIMIZ OLARAK GÖRÜYORUZ. 

BU FİRMALARIMIZIN YANINA MİLLİ OTOMOBİLİMİZİN DE EKLENMESİYLE BİRLİKTE ÜLKEMİZ VE İNŞALLAH BURSA’MIZ, OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ GÜCÜNE GÜÇ KATACAKTIR. 

BURSA TİCARET VE SANAYİ ODASI OLARAK, KENTİMİZİN BÖLGESİNDE ÜLKEMİZİN İSE DÜNYADA HAK ETTİĞİ KONUMA ULAŞMASI ADINA ORTAYA KOYDUĞUMUZ PROJELERİMİZİ VE VERDİĞİMİZ DESTEKLERİ BUNDAN SONRA DA SÜRDÜRECEĞİZ.

TOPLANTIMIZA KATILIMINIZDAN DOLAYI HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDİYORUM.

@ibrahim_Burkay

Başkanın Konuşmaları

27.11.2023 - BBS Dönüşümde Stratejik Bir Değer Olarak Bursamızın Hizmetinde / BBS ULUDAĞ KAMPÜSÜ
05.10.2023 - Üstün Cesaret ve Büyük Fedakarlıklarla Bugünlere Ulaştık / BBS ULUDAĞ KAMPÜSÜ
04.10.2023 - Yüksek Enflasyon Ortamı Kaynak Girişi İhtiyacını Artırdı / BTSO
25.09.2023 - OVP Yatırım Olanakları Açısından Önemli Fırsatlar Barındırıyor / BTSO
24.09.2023 - Uluslararası Rekabet Yeryüzünden Gökyüzüne Taşındı / BBS ULUDAĞ KAMPÜSÜ
28.03.2023 - Sağlıklı ve Nitelikli Bir Dönüşüm İçin Örnek Çalışmalar Gerçekleştirdik / BTSO
12.02.2023 - Depremin Yaralarını Birlik ve Dayanışma Şuurumuzla Saracağız / BTSO
15.01.2023 - Bursa En Zor Dönemde Başarı Hikayesi Yazdı / MERİNOS AKKM
08.09.2022 - Uzay Çalışmalarında Söz Sahibi Olmayı Hedefliyoruz / GUHEM
08.02.2022 - Yeşil Dönüşümü Gerçekleştirecek Kaynak Oluşturulmalı / BTSO


Başkanın Konuşmaları
  • Başkanın Konuşmaları
  • Başkanın Konuşmaları Arşiv
  • 2023 - 2024 Yılı Burs Sonuçları
    Aidat Borcu Ödeme ve Sorgulama
    Oda Sicil ve Üye İlişkileri Müdürlüğü Belge Talebi
    Medos
    BTSO Biz
    BTSO Küresel Fuar Acentesi
    BTSO Akademi
    BTSOMESYEB
    BUTGEM Eğitim Merkezi BTSO Mutfak Akademi
    Bilgi Güncelleme Formu
    Üye Memnuniyet Anketi
    Etkinlik Takvimi
    P.tesi
    Salı
    Çar.
    Per.
    Cuma
    C.tesi
    Paz.
    | Tüm Etkinlikler |
    BTSO Ekonomi
    Akredite Logo AB Bilgi Merkezi
    Avrupa İşletmeler Ağı Türkiye – AB İş Dünyası Diyaloğu Hibe Programı