BTSO Akademi Projesi kapsamında, Balkan Rumeli Sanayicileri ve İşadamları Derneği (BALKANTÜRKSİAD) katkılarıyla “Yeni Dönemde Satış Stratejileri ve Liderlikten Koçluğa” konulu seminer gerçekleştirildi.
BTSO Hizmet Binası’nda gerçekleştirilen eğitime, BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Aytuğ Onur ve BALKANTÜRKSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Berat Tunakan’ın yanı sıra BALKANTÜRKSİAD üyeleri ve iş dünyası temsilcileri katıldı.
Yazar-eğitmen Ali Kirman tarafından gerçekleştirilen seminerde konuşan BTSO Yönetim Kurulu Üyesi Aytuğ Onur, “İş dünyasında her yatırımın mutlaka bir riski vardır. Bazen kar edersiniz, bazen de zarar. Ancak insana yatırım yapan kesinlikle zarar etmez” dedi. Onur sözlerini şöyle sürdürdü: “Bilgi tabanlı bir kalkınma hedefinin model olarak belirlendiği bu süreçte BTSO Akademi projemizi hayata geçirdik. Eğitim programlarımızı, profesyonel çalışma hayatınıza, firmalarımıza, dolayısıyla kentimize ve ülkemize değer katan nitelikte oluşturduk. Şimdiye kadar 13 bini aşkın firma yöneticimiz ve çalışanımızın katılımıyla 160’ı aşkın eğitim programına imza attık.”
Aytuğ Onur ayrıca ortaklaşa önemli çalışmalar gerçekleştirdikleri ve Türkiye ile Balkan ülkeleri arasındaki gönül köprüsüne güç katan BALKANTÜRKSİAD’ı da başarılı çalışmalarından dolayı kutladı.
“ÜRETİM KADAR SATIŞ DA ÇOK ÖNEMLİ”
BALKANTÜRKSİAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Fatih Şakir ise “Ne kadar kaliteli veya ucuz olsa da ürettiğiniz mal veya hizmete talep yaratamazsanız satamazsınız, malımız elinizde kalır. Onun için satabilmek önemlidir” diyerek üretim kadar üretilen ürünün satışının da çok önemli olduğunun altını çizdi.
Konuşmasında BALKANTÜRKSİAD’ın faaliyetlerinden de bahseden Şakir şunları söyledi: “Geride kalan 6 yılda 400’ün üzerindeki birbirinden seçkin üyemizle birlikte Bursa’nın, ülkemizin ve Balkanlar’ın ekonomik potansiyelinin güçlendirilmesi, Türkiye ve Balkanlar arasındaki ticari işbirliği olanaklarının geliştirilmesi ve sosyal - kültürel bağların daha da arttırılması için önemli çalışmalara imza attık. Faaliyetlerimizin bazılarını da bünyemizdeki çalışma gruplarımızın organizasyonu olarak gerçekleştiriyoruz ve bugünkü toplantımızı da bu kapsamda düzenledik. Emeği geçenlere teşekkür ediyorum.”
REKABET VURGUSU
Seminerin konuşmacısı Ali Kirman da ürün ve hizmet alıcısının beklenti ve istekleri değiştiği için geleneksel satış teknik ve taktiklerinin de buna göre revize edilmesi gerektiğini söyledi. Dünyanın en eski ve bugün de en saygın mesleklerinden biri olan ‘satış mesleği’nin son yıllarda hızlı bir evrim geçirdiğine değinen Kirman, “Rekabet etmeyi becerebilirsek, hep birlikte daha çok kazanacağız. Bizlerin rekabet anlayışı rakibin yol olmasına odaklı. Bunu değiştirmeliyiz” diye konuştu.
“MÜŞTERİLER GELENEKSEL SATIŞ TEMSİLCİSİ GÖRMEK İSTEMİYOR”
Konuşmasında satış tekniklerinden de bahseden Kirman müşterilerin artık, firmasını ve ürün grubunu anlatan geleneksel satış temsilcisi görmek istemediğini söyledi. ‘Müşteri önce ürün değil değer görmek istiyor’ diyen Kirman, şöyle konuştu: “Doğru ekiple çalışmanız gerekiyor. Geri dönüşlerde rakiplerinizden daha atik davranmalısınız. Müşterilerinizin işini kendi işiniz gibi bilmelisiniz. Ayrıca müşteri başına ciroyu artırmak ve devamlılık sağlamak da çok önemlidir. Tüm bunları yaparken ürünün yanına değer de koymalıyız. Ürün her yerde var. Yanında değer de vererek fark oluşturmanız gerekiyor. Bu değer de hizmettir. Hizmet de emek göstererek, çaba sarf ederek ve çalışarak olur.” |