Bursa Ticaret ve Sanayi Odası tarafından Ticaret Bakanlığı destekleriyle yürütülen Giysilik Kumaş UR-GE projesi kapsamında “Kurumsallaşma, Marka Yönetimi” eğitimi gerçekleştirildi. UR-GE kapsamında düzenlenen ilk eğitim programına proje üyesi 31 firma katıldı.
Türkiye'nin tekstil başkenti Bursa'da, giysilik kumaş sektöründe faaliyet gösteren firmaların ihracat kapasitelerini artırmak amacıyla BTSO tarafından hayata geçirilen yeni Giysilik Kumaş UR-GE Projesi'nde eğitimler başladı. UR-GE projesinde yer alan firmalara yönelik Kurumsallaşma, Marka Yönetimi eğitimi düzenlendi. BTSO Seminer Salonu’nda yapılan eğitime projede yer alan tüm firmalar katılım gösterdi.
“Rekabet İçin Kurumsallaşma Olmazsa Olmaz”
Bekir Bayırlı tarafından verilen eğitimde, zorlu rekabet koşullarında firmaların profesyonel bir yapıya kavuşturulması ve bu yapının sürekliliğinin sağlanması konularında bilgilendirmelerde bulunuldu. Bayırlı, değişimlerin sürekli ve giderek ivme kazanan bir şekilde meydana geldiği bir süreçte işletmelerin varlıklarını devam ettirebilmeleri için günün koşullarına uyum sağlamak zorunda olduklarını ifade etti. Rekabetin yoğun şekilde yaşandığı, iletişim hızının arttığı ve iletişim alanının giderek genişlediğine dikkati çeken Bayırlı, “ Söz konusu uyumun düzeyi işletmelerin kurumsallaşma düzeyi ile doğru orantılı olarak artar ya da azalır. Bu nedenle şirketlerimizin hızla kurumsal organizasyonlara dönüşmeleri gerekmektedir.” dedi.
Giysilik Kumaş Sektöründeki 4. Proje
BTSO, Ticaret Bakanlığı tarafından desteklenen ve aynı iş kolunda faaliyet gösteren sektörlerin kümelenerek dış pazarlara açılmasını sağlayan UR-GE projeleri ile kent ihracatına önemli katkılar sağlıyor. Giysilik kumaş sektöründe yönelik şimdiye kadar 3 ayrı projeyi tamamlayan BTSO, dördüncü proje kapsamındaki çalışmalarını sürdürüyor. Proje kapsamında katılımcı firmalar, ihtiyaç analizi, eğitim-danışmanlık, yurt dışı pazarlama faaliyetleri ve alım heyetleri gibi faaliyetlerinde yüzde 75’e kadar Bakanlık desteği alabiliyor. |