Logo
En
Bursa Büyürse Türkiye Büyür

Sayısal Takograf Başvurusu

Sayısal Takograf Nedir?

Sayısal takograf karayolu ile yolcu ve eşya taşımacılığı yapan ticari araçlarda kullanılan bir kontrol cihazı olup; temelde yazıcı içeren araçtaki takograf cihazı, kartlar için iki yuva ve ekrandan oluşur.

Güvenli bir sensör üzerinden vites kutusuna bağlanır. Araçtaki takograf cihazı sistemin beynidir. Yığın belleğinde sürücülerin sürüş periyotlarını ve görevlerini 12 ay boyunca tutabilme yeteneğine sahiptir.

Aynı zamanda polis tarafından ulaşılmak istendiğinde, hatalara ilişkin bilgileri, sistemi tahrif etmeye yönelik girişimleri, hız sınırı ihlallerini, kalibrasyon ayrıntılarında hafızasında tutar. Sayısal takograf akıllı kartlarla çalışır. Sürücüler, şirketler(operatörler), servisler(takograf kalibrasyon merkezleri) ve denetim görevlilerinin(Polis gibi ) özel ihtiyaçlarına göre ayrı akıllı kartlara sahiptir. Bu kartlar kullanıcılarına araçtaki takograf cihazındaki bilgilere ulaşma ve/veya kullanma olanağı sağlar

SAYISAL TAKOGRAF KART BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

  1. staum.tobb.org.tr/WEB/ internet sitesine giriş yapılmalıdır.
  2. Sağ üstte bulunan Kart İşlemleri seçeneği seçilmelidir.
  3. Girilen sayfanın sol tarafında bulunan TOBB ORTAK GİRİŞ NOKTASI sekmesine giriş yapılmalıdır.
  4. E-Devlet seçeneği seçilip e-devlet ile giriş yapılmalıdır.
  5. Açılan sayfada Sürücü Kartı İşlemleri seçilmeli ve sistemin öngördüğü sekilde başvuru işlemi yapılıp ödeme numarası alınmalıdır. (Süresi biten/bitecek kartlar için Yeni Kart Başvurusu sekmesinden işlem yapılmalıdır.)
  6. Sisteme yüklenecek olan fotoğraf ve imzanın arka zemini beyaz renkte olmalıdır. Koyu ya da renkli zeminler kabul edilmemektedir. İmza mavi kalem ile atılmalıdır.
  7. İşlemler tamamlandıktan sonra ekranda çıkan ödeme numarası ile Vakıfbank şubelerinden ödeme yapılabilir. Ödeme yapıldıktan sonra Oda’mıza herhangi bir evrak getirilmesine gerek yoktur. Başvurunuzun reddedilmesi durumunda cep telefonunuza sms gönderilecektir.
  8. Ret sms’i gelmesi durumunda sisteme tekrar giriş yapılıp Başvuru Bilgi Güncelleme kısmına girilip gerekli bilgiler güncellenmelidir.

Not 1: Kayıp,  çalıntı, el konulmuş kart başvuruları sistem üzerinden yapılıp ödeme numarası kaydedilmelidir. TOBB’dan gelen ücret sms’inden sonra ödeme yapılmalıdır.
Not 2: Arızalı, isim/soyisim değişikliği vb. kart başvuruları sistem üzerinden yapılıp ödeme numarası kaydedilmelidir. Başvuru yapıldıktan sonra ilgili kart Oda’mıza getirildikten sonra işleme devam edilecektir. TOBB’dan gelen ücret sms’inden sonra ödeme yapılmalıdır.

 

Belge İşlemleri
  • Oda Sicil ve Üye İlişkileri
  • Sanayi ve Ticaret İşlemleri
  • Dış Ticaret İşlemleri
  • Sayısal Takograf Başvurusu
  • MERSİS E-Belge İşlemleri
  • Diğer Form ve Belgeler
  • Covid 19 Genelge ve Kısıtlamalar
    Üye Memnuniyet Anketi
    BTSO Yanınızda COVID-19 İle Mücadele
    Aidat Borcu Ödeme ve Sorgulama
    Ticaret Sicil Müdürlüğü Online Randevu Sistemi
    Oda Sicil ve Üye İlişkileri Müdürlüğü Belge Talebi
    Medos
    BTSO Biz
    BTSO Küresel Fuar Acentesi
    BTSO Akademi
    BTSO Tahkim ve Arabuluculuk Merkezi
    İşbiriliği Teklifleri Bülteni BTSO Geleceğin Liderlerini Destekliyor
    BTSOMESYEB
    BUTGEM Eğitim Merkezi BTSO Mutfak Akademi
    Bilgi Güncelleme Formu
    Üye Memnuniyet Anketi
    Etkinlik Takvimi
    P.tesi
    Salı
    Çar.
    Per.
    Cuma
    C.tesi
    Paz.
    | Tüm Etkinlikler |
    BTSO Ekonomi Dergisi
    BTSO Ekonomi Dergisi
    Akredite Logo TOBB Kobi Bilgi Sitesi
    AB Bilgi Merkezi
    Avrupa İşletmeler Ağı Türkiye – AB İş Dünyası Diyaloğu Hibe Programı